Dojíždění za prací

Průzkumu, který provedla agentura Grafton Recruitment, s.r.o., ukázal, že více než polovina Čechů není ochotna se přestěhovat za prací. Lidé budou za prací radši dojíždět, cestou by však větší polovina z nich nechtěla ztratit příliš času.

Více než čtvrtina Čechů je ochotna dojíždět za prací maximálně deset kilometrů. Pro polovinu lidí je přípustné dojíždění do 40 kilometrů a čtvrtina je připravena cestovat denně i více než 50 kilometrů.

Dvacet osm procent lidí nechce trávit na cestě více než půl hodiny, nadpoloviční většina pak je ochotna jezdit denně 30 až 60 minut. Více než hodinu je ochotno dojíždět 16 procent Čechů.

Agentura Grafton Recruitment dále uvedla, že neochota dojíždět za prací nebo se dokonce kvůli zaměstnání stěhovat je u českých uchazečů vyšší, než je běžné v jiných zemích. Lidé tak zbytečně přicházejí o lukrativní pracovní nabídky jen proto, že nejsou v místě jejich bydliště. Připravují se proto nejen o širší možnosti kariérního růstu, ale i o lepší finanční ohodnocení a uplatnění v oboru.

Uchazeči často odmítnou pracovní nabídku jen proto, že sídlo společnosti je v jiné části města, než ve které žijí. Blízkost místa výkonu práce je zároveň druhým nejdůležitějším kritériem, podle něhož se Češi rozhodují o přijetí nové pracovní nabídky.

Prvním rozhodovacím kritériem je mzda. Na rozdíl od dřívějších let Češi již neřeší, zda je úvazek na dobu určitou nebo neurčitou, či zda budou pracovat přes agenturu. Práci na dobu určitou by bez problémů přijalo 73 procent respondentů, přes agenturu pak 71 procent.

Kvůli práci se není ochotno stěhovat více 56 procent obyvatel ČR. Sedmnáct procent s tím nemá problém, ovšem jen v rámci okresu či regionu. Jen 26 procent občanů by bylo ochotno se za novou prací přestěhovat v rámci Česka kamkoliv.

Z průzkumu také vyplývá, že za prací do ciziny by byla ochotna se na čas odstěhovat téměř polovina dotázaných. V zahraničí by byli ochotni pracovat nejčastěji maximálně tři měsíce. Na dobu do jednoho roku by se vyslání mimo ČR nebránilo 30 procent lidí a na období delší než rok by byla ochotna vycestovat třetina lidí.

 

Kategorie: 
Hodnocení: 

HaSIM newsletter

Mějte přehled o našich novinkách!