Ministr zdravotnictví Svatopluk Němeček chce předložit návrh na zákaz náborů pojištěnců za pomoci externích náborářů. Přestože se zdravotní pojišťovny na výzvu ministra zavázaly, že s náborem přestanou, nábory pokračují. Podle ministra by neměly mrhat penězi zdravotního pojištění a platit externím firmám za to, že jim přivedou nové klienty.

Klienti několika zdravotních pojišťoven, které se náboráři snažili v současnosti získat k přeregistraci,  byli osloveni na ulici, na dětském hřišti, přišli za nimi domů, slibovali finanční bonusy a příspěvky, třeba na zubní péči. Strašili prý i tím, že jejich pojišťovna končí, a vyhrožovali, že když přeregistraci neudělají teď u nich, budou si ji pak muset zařídit složitě sami.

Server tribune.cz uvádí, že například klientům Všeobecné zdravotní pojišťovny ČR (VZP ČR) údajní náboráři Vojenské zdravotní pojišťovny (VoZP) v Příbrami tvrdili, že VZP ČR se dělí na dva subjekty, kdy "portfolio jednoho subjektu se bude skládat z neplatičů, bezdomovců, a dalších, a na druhý subjekt, kde bude moci čerpat bonusy do výše 6000 korun". Nabídli, že přeregistraci zařídí.

V Kroměříži zase údajní náboráři VZP nabízeli klientům Revírní bratrské pokladny za přeregistraci nové mobily, dobití kreditu až 500 korun, a když se dozvěděli, že mají například potíže se zuby, slíbili lepší zubní péči.

Klienti Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra (ZPMV) se setkali s nekalým náborem například v Liberci, kde v centru města prý tři ženy zjišťovaly, zda lidé chtějí přejít k Vojenské zdravotní pojišťovně (VoZP).

Právě na VoZP je nejvíc stížností kvůli agresivním náborům. Mediální a marketingový manažer VoZP Richard Medek řekl, že všechny smlouvy s náborovými firmami vypověděli. Některé okamžitě, u některých dobíhá výpovědní lhůta. I těmto firmám pojišťovna důrazně doporučila, aby nábor zastavily. To znamená, že se přesto může náborová aktivita objevit.

Stížnosti se objevily také na nábory VZP ČR. Mluvčí Oldřich Tichý  řekl, že externí firmy pro nábor nevyužívají už řadu let. Motivují vlastní zaměstnance odměnami, aby na akcích pro veřejnost, jako třeba Dny zdraví, lidem o možnosti přejít k VZP řekli.

Zdravotní pojišťovny mají na webech upozornění pro klienty, aby byli obezřetní a nedali se zmanipulovat ke změně pojišťovny. Pokud mají pochybnosti, měli by pro vysvětlení kontaktovat pobočku své pojišťovny.

Kategorie